دیدار سرپرست اداره‌کل زندان‌های استان کردستان با امام‌جمعه سنندج

امام‌جمعه سنندج ضمن تشکر از مسئولان زندان‌های استان ، توجه دولت به این بخش را خواستار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان کردستان، صبح امروز سرپرست اداره کل زندان‌های استان کردستان با امام‌جمعه شهر سنندج دیدار و گفتگو کردند.

محمد خسروی ، سرپرست زندان‌های استان گفت: تکلیف ما اصلاح و تربیت مددجویان و بازاجتماعی نمودن آنان است.

وی در ادامه توضیح داد : اولویت سازمان زندان‌های کشور بحث اشتغال پایدار زندانیان است و در حال حاضر ما تلاش داریم که اشتغال صنعت محور را در زندان‌های کردستان راه اندازی کنیم. در راستای همین مهم ٢٨ کارگاه تولیدی در سطح زندان‌های استان فعال است و زندانیان در این کارگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند و به صورت ماهیانه حقوق دریافت می کنند.

خسروی ادامه داد: ما مقدمات را برای کار زندانیان و کسب درآمد فراهم کرده‌ایم و حتی با کارخانه‌ها و کارگاه‌های برون سازمانی دیدار و تعامل داشته‌ایم.

خسروی در خصوص اقدامات فرهنگی و تربیتی زندان‌های استان گفت: در حال حاضر روحانیون در سطح زندان‌های استان مشغول فعالیت‌های تبلیغی و دینی با محوریت قرآن کریم هستند که نتیجه آن تربیت ٧٠ حافظ کل قرآن کریم می باشد.

همچنین در حوزه سوادآموزی نیز از نهضت سوادآموزی تا سطح تحصیلات عالی در کنار زندانیان هستیم. به طوری که ٢۴ دانشجوی پیام نور در سطح زندان‌های استان مشغول به تحصیل هستند.

در بخش کتابخوانی نیز قریب به ۴٢٠٠٠ جلد کتاب داریم که زندانیان با خواندن آنها اوقات فراغت خود را پر می کنند.

خسروی به ارائه گزارشی در خصوص آزادی زندانیان نیز پرداخت و گفت در هفته وحدت و به مناسبت میلاد رسول اکرم (ص) ٧٠ زندانی سطح استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند. این اقدام خیرخواهانه با هزینه‌ای بیش از ۲۰ میلیارد ریال انجام شد و پس از آزادی، به هر یک از زندانیان مبالغی توسط بنیاد خیریه حاج علی روحی تقبل شد تا بتوانند با اندکی حمایت مالی به زندگی عادی بازگردند.

سرپرست اداره کل زندان‌های کردستان ادامه داد: حمایت از زندانیان و کمک به بازگشت آن‌ها به جامعه از اولویت‌های اداره کل زندان‌های استان کردستان است.

ماموستا رستمی امام‌جمعه شهر سنندج نیز ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت زندان‌های استان گفت: بسیار خرسندیم که این فعالیت‌ها در سطح زندان‌های استان در حال انجام است و گزارشات آن همیشه به ما می رسد.

وی گفت: همانگونه که امام راحل فرمودند ، باید زندان یک دانشگاه تربیتی باشد و ما می بینیم که این مهم در زندان‌های استان کردستان محقق شده و این خود به خود انجام نمی‌شود و نتیجه تلاش‌های رؤسا و مسئولین زندان‌های استان است.

ماموستا رستمی افزود: باید دولت در این بخش یاریگر زندانها باشد و از مسئولین دولتی می خواهیم در این راه به زندانها کمک کند چرا که کاهش فواصل طبقات اجتماعی موجب ایجاد سلامت جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: از تلاش خیرین کشوری و استانی تقدیر می کنم که به فکر زندانیان هستند و تمام توجه خود را روی این مساله که زندانیان به آغوش خانواده برگردند ، گذاشته‌اند.
ماموستا رستمی افزود: مردم شریف کردستان در طول سال‌ها نشان داده‌اند که فداکاری آنها در زمینه انجام کارهای خیر مثال‌زدنی است و نمونه آنها را میتوان در موقوفات بانو ماهرخسار خانم معتمد وزیری، خانواده صادق وزیری‌ها، صدیقی‌ها و سرمستی‌ها دید که همیشه نشان داده‌اند در کار خیر صف اول هستند.

وی ادامه داد: قبلاً زندان را به شکنجه گاه می‌شناختند چرا که ما سازمانی به نام ساواک داشتیم و در آنجا زندانیان شکنجه می شدند. ولی گزارشاتی دارم که امروزه زندان‌های استان به یک مرکز دانشگاهی تبدیل شده که زندانیان علاوه بر اصلاح و تربیت، در حال آموزش دیدن و یادگیری حرفه‌های صنعت محور هستند و این بسیار خوب است چون زندانی پس از آزادی دیگر بیکار نیست و می تواند علاوه بر سرگرم بودن ، کسب درآمد هم داشته باشد و این خود مقدمه حذف جرم و جنایت از چهره دیارمان است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha